Nachttrein naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu Nachttrein naar Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

Nachttrein naar Ayutthaya

Door: Nolda en Ben

11 December 2014 | Thailand, Ayutthaya

Dinsdag hebben wij onze spullen weer ingepakt. De rekening van het resort betaald en vervolgens de bagage in bewaring gegeven. Wij hebben 's ochtends weer heerlijk gefietst langs de Mekong en hebben als lunch weer eens lekker gegeten bij een stalletje langs de weg.
Als je hier wat langer bent dan zie je steeds meer de grote verschillen tussen arm en rijk.
Na de fietstocht hebben wij nog een tijdje in de tuin van het resort zitten lezen in afwachting van het vertrek om 18.20 uur met de nachttrein.
De nachttrein vertrok stipt op tijd. Op het station en in de trein heel veel personeel. Allemaal een uniform aan en de een nog meer sterren en strepen dan de ander, maar zonder uitzondering allemaal erg aardig.
De treinreis verliep voorspoedig en woendagochtend om 05.00 uur stapten wij uit de trein in Ayutthaya Op weg naar het hotel nog een heel klein ongelukje gehad. Een automobilist keek niet uit en reed Ben zijn achterspatbord kapot. Verder geen schade. Zijn fiets heeft het wel te verduren in positieve en in negatieve zin. Wij zijn nu in het hotel en gaan straks even naar het zwembad. Hier in de omgeving is van alles te zien, daarover later meer. Helaas biedt het hotel geen gratis wifi dus whatsappen is lastig.

• 11 December 2014 - 14:35

Henk Deheus:

goh, het lezen van jullie verhalen is al een belevenis op zich! Ja, die Ben moeten "ze " hebben. Pas maar goed op 'm , Nolda ! Overigens zal IK me daar geen zorgen over maken.
    WIJ zijn net terug uit Genua en Pisa. En we hadden warempel prachtig weer, alle 5 dagen. Eerlijk gezegd was Genua ons een beetje "tegen gemaakt "door Mijnheer Ilja, maar blij dat we toch gegaan zijn. O.a op het Piazza del Erbe geweest, waar hij zijn mooie serveerster had zitten. Niet getroffen....Wat een prachtige oude stad met vriendelijke mensen en schitterende musea in oude paleizen (zie Tripadviso r over een dag of wat). Een aanrader. Pisa is meer een toeristische provincieplaats, maar vanwege een paar bijzondere musea toch erg interessant. We hebben voor het eerst een (enorme) fresco gezien waarop 'de ziel"wordt uitgebeeld. Dus Yvonne, Yola's vriendin en kunstkenner, was helemaal in de wolken (hetgeen goed bij die ziel past....)
    We hopen nog weeeeken van jullie verhalen te kunnen smullen.

hartelijke groet van
    Yola en Henk