een stevige fietstocht met een geweldige beloning - Reisverslag uit Pathio, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu een stevige fietstocht met een geweldige beloning - Reisverslag uit Pathio, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

een stevige fietstocht met een geweldige beloning

Door: Ben

05 Januari 2015 | Thailand, Pathio

Vanochtend zijn wij weer op tijd vertrokken. Het is nog steeds mooi weer met ' s ochtends een graad of vijfentwintig, snel oplopend naar ruim dertig graden. Als je dan ook nog flinke heuvels moet bedwingen dan is vroeg vertrekken een aanrader. Wij hebben een hele mooie fietstocht achter de rug. Jammmer dat niet alle foto's geupload kunnen worden. Meer dan 4 mb is meestal al teveel van het goede.
Jammer want er zijn iedere dag wel plaatjes om te delen. Vandaag een tocht langs de oostkust met flink wat klimmetjes. Mooie tempels, rubberplantages, een heus duingebied (het leek wel even of wij in de buurt van Appelscha aan het fietsen waren), palmolieplantages, kokosnotenplantages en vandaag eens een keer geen rijstvelden.
Een leuke ontmoeting met pelgrims bij de Wat Kaewprasert. Een tempelcomplex bestaande uit een Chinees en een Thais gedeelte. Dit alles gelegen op de top van een soort Cauberg. Van verre was het reusachtige Boeddha-beeld al te zien. Na flink op de pedalen stampen en heel wat zweetdruppels op het voorhoofd bereikten wij de top. Een fantastisch tempelcomplex was de beloning. Wij werden hartelijk en met veel waardering voor onze prestatie onthaald door een groep Thaise pelgrims. Wij stelden ons voor en zo ontstond al snel een gesprek over fietsen,tempels en het Boeddhisme.
Snel wat foto's gemaakt en toen genieten van de afdaling. Dat genieten was van korte duur, want het was vandaag heuveltje op, heuveltje af. Bewondering voor Nolda zij heeft menig col van de derde categorie in een gestaag tempo bedwongen. Zij heeft vandaag met glans de bolletjestrui veroverd. Pas na 45 km werd het wat vlakker. We reden langs de kust van de Golf van Thailand en kregen regelmatig weer uitzichten op zee, strand en palmen. Gek genoeg zijn hier nauwelijks toeristen. Deels zijn we over de Koninklijke kustweg gefietst. Een heus fietspad naast de weg en opmerkelijk rustig. Koning Bhoemipol schijnt hier graag te vertoeven. Ik ben het helemaal met hem eens.
We logeren in het Hat Suan Resort, een mooie nieuwe bungalow. Het strand met het azuurblauwe zeewater aan je voeten dat is pas een beloning na zo'n fietstocht. We zijn vrijwel de enige gasten dus we hebben als het ware een privéstrand.
Morgen weer verder.

• 05 Januari 2015 - 20:16

Anita:

Een fietsvakantie is het mooiste wat er is. Dat is duidelijk ook te lezen in jullie berichten.
    Gr anita

Tags: Ik