de oude koningstad Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu de oude koningstad Ayutthaya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

de oude koningstad Ayutthaya

Door: Nolda en Ben

12 December 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag heel veel gezien van Ayutthaya een van Thailands nationale schatten. De stad laat de glorie zien van het oude koninkrijk Siam, van 1350 tot ongeveer 1800. Als je dit vergelijkt met Nederland in diezelfde periode dan was er destijds in Thailand een hoog ontwikkelde cultuur. Helaas is door oorlogen tussen Siam en de buurlanden (met name Birma) veel verwoest. De Nederlanders (met hun VOC mentaliteit) zijn hier ook geweest om handel te drijven en de belangen in Maleisië en Indonesië veilig te stellen.
Wij hebben vandaag een stukje van die oude stad gezien. Werkelijk prachtig. Het is erg fijn dat we op de fiets kunnen want het is flink warm en op de fiets heb je toch altijd een koel windje. We hebben zulke mooie dingen gezien en hadden ook een gesprekje met een oude monnik in een van de mooiste tempels hier, helaas was zijn Engels erg beroerd.
Ons hotel is een beetje vergane glorie, het lijkt of ze zijn blijven hangen in de zeventiger jaren. Maar niet geklaagd een schoon bed goede douche, airco en een zwembad. Het kon minder, zouden ze in Groningen zeggen. Bovendien zit er om de hoek van het hotel een guesthouse waar het goed toeven is qua eten en. ........met Wifi, en hier wel goed bereik.
De foto's spreken voor zich.
Helaas is het de vraag of het lukt dat schijnt met de bandbreedte van Wifi te maken te hebben (zegtBen).
Grappig was dat we door een soort scholenboulevard liepen, met echt heel veel scholieren. ....ging Bens onderwijshart weer snel van kloppen.....en bovendien was er ook een soort van schoolorkest daar zou Kees Leerling vast een uitwisseling mee willen organiseren. Tja...

• 12 December 2014 - 17:28

Mariet:

Wat een andere wereld! Heel fijn dat we jullie zo goed kunnen volgen. Ik hoop dat jullie veel wifi hebben!
    ik had wel verwacht dat er door bijna iedereeen wel Engels gesproken zou worden.
    heel veel groetjes uit een erg nat en omstuimig Cadier en Keer.
    liefs, Mariet die trema niet kan vinden op tablet.....

• 12 December 2014 - 23:02

Trudy En Jos:

Beste land-genoten,
    mooie verhalen en beelden van een nieuw avontuur.
    Ook op mijn bike zitten scheurtjes in de velg; zullen wel teveel doortrappen.
    Maak er nog een mooie vakantie van.
    Om niet te laat te zijn willen we jou, Ben, alvast feliciteren met je verjaardag.
    Met zo'n reis heb je al een mooi kado.
    Blijf samen genieten en tot later

Groeten en felicitaties van Trudy en Jos

• 13 December 2014 - 20:18

Annie En Leo:

Hallo Nolda en Ben,

Bedankt voor de mooie reisverslagen. Ben voor morgen een fijne verjaardag gewenst ook voor Nolda, natuurlijk drinken we er wel eentje op.
    Maak er nog een hele mooie reis van met z'n beiden en houd de fietsen heel. Halfords is niet om de hoek.

Groetjes uut Aalten
    Annie en Leo

• 14 December 2014 - 11:17

Peter Annet:

Ben van harte gefeliciteerd. Lezen met veel belangstelling jullie verslagen. Nog heel veel fietsplezier en houw de boel heel. Groeten

• 14 December 2014 - 13:19

Johan Beckers:

Ben,
    van harte gefeliciteerd en veel succes met je fiets
    omdat de bekendste fietsenmaker de deur dicht gedaan heeft.
    verder volg ik jullie leuke fietsverslagen.

groeten uit Bre`voort sur Slinge