een klusjesdag in non khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu een klusjesdag in non khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

een klusjesdag in non khai

Door: ben

08 December 2014 | Thailand, Nong Khai

Ik ben na een dag goed uitrusten in een prima en inmiddels vertrouwde omgeving weer helemaal topfit.erg blij met het besluit om terug te gaan naar nong khai en de doortastendheid van Nolda gisteren. Vanochtend zijn wij op zoek gegaan naar een nieuwe velg voor mijn fiets. Dat leverde na een uur of twee een goed adres op. Een fietsenmaker in de buurt van het station had nog een 28 inch velg en heeft deze in een kleine anderhalf uur gemonteerd. Daarna heeft hij alles nog eens goed nagekeken (trapas vervangen en versnelling opnieuw afgesteld, etc.). Ondertussen heb ik twee treinkaartjes gekocht voor de nachttrein naar onze volgende plaats van bestemming: Ayatthuya. Toen dat geregeld was heb ik eerst een kop koffie gedronken. Dat drink ik hier nauwelijks. Water des te meer.
Nolda heeft in de tussenliggende tijd lekker gerelaxed en boodschappen gedaan. Tegen een uur of twee was de fietsemaker klaar met zijn werk, volgens mijn waarneming een vakman. Ik heb er in ieder geval veel vertrouwen in dat ik nu geen panne meer zal krijgen.
vanmiddag samen nog even naar de markt geweest en wat spulletjes gekocht. Op weg naar de markt werd Nolda geïnterviewd door een aantal leerlingen van een middelbare scool. Die moesten een interview inhet Engels afnemen. Dat ging goed als ze de voorgeprogrammeerde vragen stelden maar als Nolda een vraag stelde waren ze helemaal de kluts kwijt. Voor docenten Engels is er in ditland nog veel goed werk te verrichten. Alleen is de CAO hier niet zo goed. Daar staat wel tegenover dat het bijna altijd mooi weer is, de leerlingen nog veel ontzag hebben voor docenten en het eten erg lekker is.
Zo is deze dag ook weer snel voorbij gegaan. In Thailand is het nu weliswaar de droge tijd maar de dagen zijn net als in Nederland nu wel erg kort. De zon komg tegen zes uur op en gaat om half zes onder. Daar moet je wel even aan wennen in combinatie met de zomerse temperatuur.
Als afsluiting weer een lekkere maaltijd en vandaag zelfs een glas wijn.

l

• 09 December 2014 - 09:31

Rob:

Mooi dat het is gelukt met de fiets, dat voorkomt veel verder gedoe. Vind het leuk jullie verslagen te lezen, want jullie zijn aan een boeiend avontuur bezig. Je mist in Nederland helemaal niks.