het echte avontuur. . . - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu het echte avontuur. . . - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

het echte avontuur. . .

Door: Nolda

07 December 2014 | Thailand, Nong Khai

Gisteravond erg lekker gegeten maar het eerste gerecht was op smaak gebracht met minstens 25 pepertjes, heerlijk maar toch wel erg pittig.
Of het daarvan kwam of van de warmte en een loeiende airco is onduidelijk maar Ben is ziek geworden. Bovendien maakte zijn fiets een raar geluid en blijken er scheurtjes in de velg en spaken te zitten. Dus geen goed idee om verder te fietsen over de slechte wegen die komen gingen. Wat te doen? Vanochtend ben ik daarom met de fiets het stadje ingegaan en heb het voor elkaar gekregen, met veel handen en voeten thais een pickup te sharteren en met de fietsen en wij in de laadbak weer terug naar Nongkhai. Ben zag groen en geel maar heeft het doorstaan en gelukkig was er plek in de Mutmeegarden resort. Ben heeft vervolgens heel veel geslapen en is nu weer bijna de oude. We hebben besloten hier nu weer 3 nachten te blijven een fietsenmaker te zoeken, en maar zien of dat gaat lukken. Dan pakken we de trein richting Bangkok en stappen waarschijnlijk in Ayuthaya uit waar we dan mogelijk onze fietstocht weer(deels?) gaan vervolgen.
Hoewel dit niet de bedoeling was is het geen ramp en in Nongkhai is het heerlijk vertoeven. Het regelen van het vervoer was een avontuur op zich en ik heb weer erg lieve mensen ontmoet. Het grappige is dat als je het niet meteen lukt duidelijk te maken wat je wilt er meteen een heleboel andere mensen (die altijd wel in de buurt sttaan met hun koopwaar en kraampjes) betrokken worden bij het gesprek. Een mevrouw maakte voor mij een plattegrond waar ik een pickup zou kunnen regelen en dat werkte goed. Ik op de fiets er naar toe en ook hier weer veel handen en voeten werk voordat duidelijk was wat ik wilde, een hele familie kwam er aan te pas. Ik stapte in en we reden naar ons hotel. Ben uit bed getrommeld de spullen ingeladen en rijden maar. Ondanks de pech een goed besluit en ik ben blij dat het allemaal lukte. We blijven relaxed Ben knapt weer op en we hebben vakantie en genieten van een mooi land met lieve mensen.
Wie weet waar de reis ons nog brengen zal?
Eenmaal in de laadbak werden we vrolijk uitgezaaid door de hele familie vandaag niet veel nieuwe foto's maar misschien kunnen we er wat van het Boeddistische beeldenpark waar we eerder waren plaatsen.

• 07 December 2014 - 16:43

Wim En Wilma:

Ik vind het erg leuk om jullie te volgen.

Nolda wat goed van jou dat je van alles regelt en Ben ondertussen kan uitzieken. Zo zie je maar weer met jouw creativiteit en zoveel vriendelijke mensen is er altijd een oplossing.

• 07 December 2014 - 20:50

Inez:

Hoi Nolda en Ben,

Jullie maken het direct al weer spannend. Nolda ook op vakantie blijf je een creatieve hulpverlener.
    Veel eet en fietsplezier!

• 07 December 2014 - 22:33

Margreet:

Hoop dat Ben weer helemaal ok is. Lees de verhalen met veel plezier. Geniet ze van de zon en warmte!