Ban Bang Boet - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu Ban Bang Boet - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

Ban Bang Boet

Door: Nolda

04 Januari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Vanochtend vroeg op de fiets al voor half acht en het was zowaar fris. Het was wederom een mooie toçht door fraai landschap, weinig verkeer wel kwam tweemaal een brommertje voorbij met een aap achterop (helaas geen foto). Voor het eerst zagen we rubberbomen, mensen waren bezig ze af te tappen.

De weg was weliswaar fraai maar hier en daar flink heuvelachtig. Voor Ben een ' eitje', ik vond het meer op het plateau van Margraten lijken en dan nog een graatje erger en vaker dan een keer........pfffffff. Er ontglipte me af en toe pardoes een lelijk woord. Gelukkig volgt er na een klim bijna altijd een afdaling. Waarbij ik even 36km haalde, dat dan weer wel;!/"!!!!
En eenmaal aangekomen in Ban Bang Boet ( al om 10.15 uur) genoeg recuperatietijd en genieten van een erg mooie omgeving.
Het is een minidorpje waar vooral op krab gevist wordt. We zagen vissers en vrouwen, meisjes en mannen die de krab vervolgens in bakken doen waarbij ze zuurstof toevoegen. Ook waren ze veel aan het visnetten boeten. Morgen weer een heuvelachtige etappe dus dat wordt vroeg vertrekken en ff doorbijten schat ik in.
Wat iedere keer weer energie geeft zijn de niet aflatende vriendelijke en enthousiaste begroetingen, 'Sawadee Kaa, Sawadee Krab, Hello where do you come from?'. Dat geeft een boost en dan ben ik zo weer boven op de berg......

• 04 Januari 2015 - 14:47

Linda:

Zet hem op Nolda, ik vind je een topper!