nieuwjaarsdag in Prachuap K.K. - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu nieuwjaarsdag in Prachuap K.K. - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

nieuwjaarsdag in Prachuap K.K.

Door: Ben

01 Januari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Het is iedere keer weer bijzonder om oud en nieuw in het buitenland te vieren. Vier jaar geleden in Nieuw Zeeland in Wanaka behoorden wij tot de eersten die het jaar 2011 in konden luiden. Daar werd oud en nieuw op vergelijkbare wijze als in Nederland gevierd. Het grote verschil, het is daar al langer gebruikelijk om slechts op een plek in de gemeente vuurwerk af te steken en het wordt meer op straat dan binnenshuis gevierd (ook wel logisch aangezien het dan zomer in NZ is).
Van Thailand zou je verwachten dat er overal veel vuurwerk wordt afgestoken. Dat valt echter reuze mee. Er worden vooral wensballonen opgelaten. Een mooi gezicht en heerlijk geruisloos. Geen oorverdovend geknal slechts enkele vuurpijlen. Iedereen zit op het strand of buiten te eten en te drinken. Wij hebben van de overgang naar het nieuwe jaar genoten maar missen op zo'n moment toch onze kinderen, familie en vrienden.
Een nieuw jaar is begonnen en voor ons duurt dit jaar in ieder geval 6 uur langer dan de andere jaren. Wij hebben er veel zin in om er samen met jullie een mooi jaar van te maken. Vandaag was onze laatste dag in Prachuap. Morgen gaan wij verder zuidwaarts. Waarschijnlijk gaan wij onze planning wel wat bijstellen . Aangezien het aan de westkust op dit moment geen mooi weer is blijven wij wat langer aan de oostkust (aan de golf van Thailand).
Wij zien wel en houden jullie op de hoogte. Morgen naar Bang Saphan.