een mooie fietstocht naar petchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu een mooie fietstocht naar petchaburi - Reisverslag uit Phetchaburi, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

een mooie fietstocht naar petchaburi

Door: Ben

22 December 2014 | Thailand, Phetchaburi

Vanochtend waren wij zo ongeveer de enige gasten in het resort. Wij werden door twee jongens van een heerlijk ontbijt voorzien.Nolda heeft alleen wat brood en rijst gegeten. Zij was gisteren een beetje ziek. Oorzaak tot dusverre onbekend. Je kunt hier lekker eten maar je moet wel voortdurend in de gaten houden dat je fruit zelf schilt, geen ijsblokjes in drankjes accepteert of niet gekookte groenten eet. Blijkbaar is dat ongemerkt toch gebeurd en het kan iedereen overkomen. Met het recept van Marloes, ors en een paracetamol, zijn de klachten goed bestreden.
Klaar dus ook voor onze volgende etappe naar petchaburi. Een tocht van ruim 67 km. Met een gemiddelde snelheid van 16,6 waren wij tegen half een op de plaats van bestemming.
Nolda heeft heel goed gefietst, lekker tempo door een zeer afwisselend landschap en over erg rustige wegen. Zo mag het doorgaan tot in Phuket. Eerst kokosnoten plantages, daarna een geleidelijke overgang naar een moerassig gebied met veel kweekvisvijvers en eindigend met rijstvelden en het eerste uitzicht op zee (de golf van Thailand). Ook zagen we zoutpannen het leek op de Camarque, erg mooi om te zien.
Wij logeren nu een nacht in een redelijk hotel en gaan morgen op weg naar Cha'am. Een soort Zandvoort maar in Thailand nog een vrij rustige badplaats. Daar willen wij de kerstdagen doorbrengen om vervolgens weer verder zuidwaarts te gaan. Gek idee maar wij zitten nu al bijna halverwege ons verblijf hier en hebben nog iedere dag nieuwe ervaringen en bijzondere ontmoetingen. Vandaag weer met een monnik uit Laos, toen wij weer eens een tempel bezochten.
Vanmiddag het paleis van Rama V, de koning uit de film " the king and i". Bezocht en door een mooi park met veel apen gewandeld.