Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu Kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

Kanchanaburi

Door: Nolda

17 December 2014 | Thailand, Kanchanaburi

Gisteren hier dus riant (met de fietsen en wijzelf in een pickuup)gearriveerd. Wat de stad verkend de brug gezien lekker getafeld en genoten van ons prachtige onderkomen.
Vandaag een trip naar Erawan Nationaal Park, van 8.00 tot 18.00 uur.
wat een prachtige natuur. Vooral de watervallen met zeven levels is sprookjesachtig mooi. Je kunt in dit heldere en turquooise water zwemmen. Prettig als het zo warm is als hier maar je wordt in het water wel belaagd door een horde kleine visjes die heel graag aan je knabbelen. Het is een hele klim naar de top en de weg er naar toe wordt steeds ongelijkmatiger. Vooral als je de hoogste levels wilt bereiken vergt dat klauteren over rotsen, boomstronken en wat diens meer zij. Het laatste stuk heb ik overgelaten aan Ben.
nadien zijn we naar het olifanten park geweest. Wat zijn dat toch indrukwekkende en prachtige dieren. Vervolgens een bamboe 'rafting' (klinkt heftiger dan het was) over de rivier en tot slot een stukje treinen over het nog originele oude deel van 'the death railway' , zoals ze dat hier noemen. Als je de constructie ziet snap je niet dat er überhaupt nog een trein mag rijden. In Nederland was e.e.a. al lang en breed afgekeurd, in ons overgereguleerde landje. In Thailand worden zelfs baby's per brommer vervoerd zonder beschermende maatregelen dus zo'n spoorbaan constructie och........wie maakt zich er druk om.
De hele dag werden we begeleid door Mai een 20 jarig meisje/jonge vrouw, die vandaag voor het eerst in haar eentje gidste. Ze deed het allercharmanst en sprak redelijk Engels. We waren met Ludnilla en Wassili een jong Duits stel, heel gezellig, gemutlich war es. Grappig dat Wassili bij de Deutsche Bahn werkt als ingenieur. Hij was sehr erstaunt dat de trein überhaupt nog reed.
Tja..kortom we hebben de toerist uitgehangen en een hele leuke dag gehad.
De vele (veel te veel natuurlijk) foto's laten dat wel zien.
vervelend is dat de foto's soms (meestal) bij een eerder reisverslag komen te staan. ?......dat krijg ik ondanks verwoede pogingen niet gecorrigeerd.
Morgen gaan we waarschijnlijk veel aan het zwembad liggen. ...de zon schijnt hier immers iedere dag volop en het is dan ook altijd.....zo je dat wilt......zwembroeken weer.

• 17 December 2014 - 18:03

Marloes:

Jullie worden steeds vervelender lieve ouders. Wat een pittige fietstocht leek vooraf lijkt nu toch vooral een heerlijke relaxvakantie te worden zo. Maar ja...dat is allemaal jaloezie!
    Ga nu maar eens fotootjes kijken! xx