een dag in Nong Khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu een dag in Nong Khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

een dag in Nong Khai

Door: Nolda en Ben

04 December 2014 | Thailand, Nong Khai

Vandaag hebben wij het rustig aangedaan. Vanochtend vroeg opgestaan en heerlijk ontbeten. Nong Khai ligt erg dicht tegen Laos aan. Laos is een voormalige Franse kolonie en die Franse invloed uit het buurland tref je ook een beetje in Nong khai aan. Er zijn hier bakkers die stokbroden en croissants bakken. Heerlijk!
Wij hebben vanochtend een klein stukje gefietst. Langs de Mekong naar het Boeddha complex van Salakaewkoo. Een park met een mengelmoes van Hindoe en Boeddha beelden, indrukwekkend. Ben is een bezienswaardigheid door zijn lengte en grote fiets, daar wordt steeds smakelijk om gegiecheld. Kortom veel leuke reacties van Thai. Natuurlijk moesten wij ook even met ze op de foto. Een beetje Watt en Halfwattt....s Middags een beetje door de stad gelummeld. De meeste Thai zijn druk in de weer om de puntjes op de i te zetten voor de nationele feestdag van morgen. Wij zijn erg benieuwd hoe koningsdag er hier aan toe gaat. Van de andere kant van de Mekong zijn er de hele dag luidsprekers met harde muziek te horen. Wat er gezongen wordt weten wij niet maar het lijkt er verdacht veel op dat zij willen laten horen dat er ook in Laos belangrijke gebeurtenissen plaats gaan vinden.
De dag rustig afgesloten met een heerlijke en pittige Thaise maaltijd. Morgen gaan wij samen met de Thai koningsdag en vaderdag vieren. Dat is dan in 2014 dubbelop.

• 04 December 2014 - 15:58

Annemarie Scholten:

Hoi Nolda en Ben,

Wouw wat een onderneming. Spannend hoor om daarzo te fietsen en op die manier het land te verkennen. Ik wens jullie ontzettend veel fietsplezier.

Groetjes Annemarie