Bang Saphan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu Bang Saphan - Reisverslag uit Prachuap Khiri Khan, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

Bang Saphan

Door: Nolda

03 Januari 2015 | Thailand, Prachuap Khiri Khan

Op 2 januari zijn we vertrokken uit Prachuap Khiri Khan, mooie namen hebben die Thaise plaatsjes. Wel fijn dat ze meestal ook in het Engels worden geschreven want Thai lezen dat gaat echt niet lukken.
We hadden besloten met de trein te gaan omdat het a. Erg warm was, b. We een stuk over de highway 4 zouden moeten fietsen en omdat ons dat wel een goed idee leek. De trein zou om 13.30 uur vertrekken en we waren op tijd op het station, helaas had de trein twee uur vertraging zodat we pas tegen vijven aankwamen in Bang Saphan. We hebben ons echter in de trein kostelijk vermaakt. Ook in de trein gaat de 'handel' gewoon door. Je kon er bv padthai eten. Een mevrouw had een plastic draagtasjes vol met pakketjes. In een soort van, vetvrij papier met een elastiekje erom zat en maaltje padthai, een plastic lepeltje werd erbij geleverd. Wij hebben ons (Westerse) darmenstelsel er maar niet aan gewaagd. Verder ook in plastic zakjes ijskoude drankjes en er kwam iemand langs met een waterkoker zodat je (hete) koffie kon kopen. .....dat spreekt Ben dan vooral weer erg aan.
De wagons (derde klas dit keer) zijn voorzien van heuse fans maar alles lijkt houtje touwtje aan elkaar te hangen. De 'handelaren', heel vaak vrouwen trouwens, hebben hun producten her en der opgestapeld op de grond op de banken in rekken je mag blij zijn als je een zitplekje hebt. Als je met deze trein gereisd hebt ga je de NS heel erg waarderen. Wel met minder vertier....
Rond vijven in een mooi resort neergestreken weer pal aan zee en met zwembad en nog steeds mooi weer. Gisteren hier een heerlijke vis verorberd en vandaag een stukje door de binnenlanden gefietst en verder gerelaxed bij het zwembad.......best te doen.
Morgen gaan we richting Ban Bang Boet. Voorlopig nog aan de kant van de Golf van Thailand waar we tot op heden nog geen druppel regen hadden. Bij de Andamaanse zee schijnt het weer wat slechter te zijn. Uiteindelijk komen we wel aan die kant van Thailand want terug vliegen we vanaf Phuket maar dat duurt gelukkig nog een paar weken.
Ondertussen zijn we wel al 'Thailand op zijn smalst' gepasseerd en hebben we een blik kunnen werpen op Birma ( Myanmar), 10,9 km breed is Thailand daar maar. We zagen de bergen in Myanmar, de naam weet ik niet. Ook in dit gebied weer volop ananassen kokospalmen rijstvelden en een zee van overheerlijk fruit. Mmmmmm

• 03 Januari 2015 - 12:59

Christien Beckers:

Hallo Ben en Nolda,

Vandaag weer met veel plezier jullie verslag gelezen. Wij kennen dat eten wij hebben er ons niet aan gewaagd. We werden er voor gewaarschuwd, dus van daar. Vooral de straat verkopers. ze hebben een bak water naast hun karretje staan daar spoelen ze alles in af, even daarna drinkt er weer een hond uit., en het water ziet er echt vies uit. Ook het openbaar vervoer is een belevenis. ze nemen van alles mee in de trein of tuk tuk. Kippen en zelf vogels en andere dieren. het is wel een vermaak. Wij zijn dat niet gewend, ook al die geurtjes die je tegemoet komen in de bus of trein. Het is een hele andere wereld. maar leuk om mee te maken.
    Wij willen nog eind januari een weekje naar Egypte, daar is het klimaat heerlijk tussen 22 en 26 graden heerlijk om even te zwemmen in de rode zee en om lekker te luieren.
    Vandaag is het hier somber weer het reggend en het is 4 graden boven nul. lekker weer om binnen te zitten.
    We hebben net (even jullie jaloers maken) een heerlijke haring op met uitjes. Deze smaakte voortreffelijk.
    Nu dit was het even groeten uit Lichtenvoorde.

• 03 Januari 2015 - 20:01

Marloes :

Leuk weer! En goede toeristenlook op die foto vaders!!!
    En ik zou het stiekem toch doen eten in de trein...zeker als het er goed uit ziet! Komt wel goed denk ik!
    Maar misschien zitten jullie nu helemaal niet meer in treinen!

Fiets ze maar weer morgen!
    xxx