van DE koffie en olifanten - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu van DE koffie en olifanten - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

van DE koffie en olifanten

Door: Ben

14 December 2014 | Thailand, Ayutthaya

Vandaag wel een bijzondere verjaardag gehad. Vanochtend op tijd op het stalen ros gestapt voor een fietstocht rondom Ayutthaya. We hebben eerst een bezoek gebracht aan de oude VOC-factorij. Ayutthaya was een belangrijke handelsstad in de 17e en de 18e eeuw en natuurlijk moesten de Hollanders daar ook een graantje van mee pikken. Op de plek van de oude factorij staat nu een door Nederland gesubsidieerd nieuw Hollanda paviljoen. Geopend door een goede kennis van koning Bhoemipol, onze Trix.
Wij hebben daar een kopje DE-koffie gedronken. Het was nog te vroeg voor de daar ook verkrijgbare bitterballen, frikadellen en allerlei andere Hollandse snacks. Daar ook een leuk gesprek gevoerd met een Thais stel dat in 2015 naar Leiden gaat. Zij wilden allerlei dingen weten over ons land maar vooral ook weer over onze fietsen en onze reis in Thailand. Daarna zijn wij naar een oude olifantenkraal gefietst. Wij verkeerden in de veronderstelling dat wij daar geen olifanten te zien zouden krijgen, hooguit wat beelden.Die beelden waren er inderdaad, beetje vergelijkbaar met de olifaunten uit deel twee van in de ban van de ring. Wij fietsten verder en kwamen toen de echte "wilde " olifanten tegen. Geniet en huiver. Ik heb nog nooit zo dicht bij deze immens grote beesten gestaan. Ik durfde dat alleen maar omdat het nog jonkies waren. Pas toen ik de eerste foto's van dichtbij had geschoten zag ik dat zij aan een ketting vastzaten. Zeker uit voorzorg gedaan om te voorkomen dat zij onder een fiets terecht zouden komen. Tenslotte een heerlijk bakje Laos koffie gedronken en nu de dag afsluiten bij Tony's place, een echte aanrader voor logies in deze mooie plaats.
Morgen gaan wij naar Bang len. De volgende etappe door de rijstschuur van Thailand. Wie weet komen wij hier wel tijgers tegen.....
En allemaal dank voor jullie felicitaties.

• 14 December 2014 - 15:50

Bernadette:

Een beetje laat maar alsnog gefeliciteerd groetjes van Bernadette. Bedankt voor jullie leuke reisverslag!

• 14 December 2014 - 20:14

Anita:

hallo Ben en Nolda,

Ben, gefeliciteerd met je verjaardag. een verjaardag die je nooit meer zult vergeten. heel veel plezier samen en tot in het nieuwe jaar. anita

• 19 December 2014 - 14:08

Margreet:

Hoi Ben,
    Ik loop een paar dagen achter(volledig beheerst door werk)
    Alsnog van harte van ons drieën!!
    We proosten van het weekend nog op je!
    Groet, Kevin, Margreet en Merric