naar nong khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu naar nong khai - Reisverslag uit Nong Khai, Thailand van noldaenben - WaarBenJij.nu

naar nong khai

Door: noldaenben

03 December 2014 | Thailand, Nong Khai

Vandaag vroeg opgestaan. Eerst even een goed Thais ontbijt (fruit, rijst, gebakken ei, soort tjap tjoy, geroosterd broodje met jam, thee en koffie) en toen de fietstassen ingepakt. Om acht uur fietsten wij in de ochtendspits de stad uit. Met een klein halfuur kwamen wij in een rustig gebied. Rijstvelden, gravelweggetjes, tempels, waterbuffels en heel veel vriendelijke mensen. Altijd vriendelijk zwaaien en groeten. Als wij langs een school komen loopt de hele school uit en zwaaien alle kinderen. Een enkele keer vraagt iemand iets in het Engels. De meeste Thai in dit gebied zien niet iedere dag van die gekke Hollanders op de fiets door het landschap crossen.
Het is een warme dag en wij moeten veel drinken. Gelukkig hebben wij genoeg water bij ons en is er onderweg altijd wel een kraampje waar we wat water en eten kunnen kopen. Tegen een uur of drie arriveerden wij in Nong Khai. Een mooie locatie aan de Mekong rivier. Een prachtig uitzicht op de rivier en de vriendschapsbrug (brug tussen Thailand en Laos).
Wij hebben een mooi appartement in Mut Mee. Eerst even opfrissen en dan nog een keer eten. Heerlijke pad thai. Hier verblijven veel Europeanen er wordt Engels, Duits, Frans en Nederlands gesproken. Wij blijven hier twee dagen i.v.m. 5 december. De nationale feestdag (verjaardag van koning Bhumipol en tevens vaderdag). Een groot feest hier. Alle dorpen en steden worden versierd en er is moeilijk aan goede accomodatie te komen. Wij zijn erg benieuwd hoe die dag wordt gevierd.

• 03 December 2014 - 20:26

Peter En Joke:

Hoi Nolda en Ben,
    Leuk om jullie te volgen op jullie fiets tocht ik heb op mijn reis een weekje in Vientane gezeten voor dat ik Laos in ging! Een indrukwekkend gezicht hè de eerste blik op de Mekong rivier, ben wel jaloers op jullie maar ga mee genieten veel plezier in deze mooie landen! Groetjes ook van Joke die zal volgende keer wel reageren.